lördag 9 maj 2009

Vattenkänning

För ett par veckor sedan var det storstädning av Evelina. Ja, så där väldigt mycket städning behövs ju inte numera, då båten står i tryggt förvar i vår trädgård hela vintern. Hon blir inte alls lika smutsig här som hon blev när hon vintervilade nere i Nogersunds hamn.

Hela familjen, ja alla utom jag och Dottern, samlades som vanligt för en trevlig lördag med städ, prat och skratt. Jag hade oturen - eller turen?? - att jobba denna dag och när jag kom hem igen, var allt så gott som klart. Det enda som stod kvar på agendan var utsidan och den tar karlarna, Kärleken & Svärfar hand om själv, så det får det som de vill. Dottern, den stackarn, missade tillställningen pga det vanliga helgbesöket hos pappan. Jag vet att hon hade älskat att umgås med bonuskusinerna, grabbarna Grus från Asarum.

De senaste veckorna har Kärleken och Svärfar pulat med båten mest hela tiden.Lite småsaker som skulle fixas och lite nytt här och där. Igår satt vi uppe i båten och trädgårdsseglade i väntan på vattenkänning. Alla dynor är piskade och ilagda på sina platser. Så trevligt så!
Svärmor bjöd på fika och vi kunde nästan ana gunget från vågorna vid bryggkanten.

Idag är det äntligen dags för sjösättning. Inte en dag för tidigt. Vi har inte velat stressa, då det ännu inte varit tid eller väder för några båtturer. Vi har en snäll och trevlig bondebekant i trakten, som ska hjälpa oss dra henne ner till hennes rättmätiga boende. Om en stund...

Bilder från sjösättningen kommer i dagarna. Jag jobbar em/kväll och hela dagen imorgon. Därefter är det ju dags för Mjällby AIF mot Ängelholms FF, och det får jag ju inte missa. Bilder från matchen kommer synas i Från åskådarplats imorgon kväll eller på måndag. Jag jobbar ju även för maif.se, så det blir till att disponera tiden väl och hinna sova lite åxå.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: