onsdag 9 juli 2008

Färden går vidare

Efter lek och regn på Ölands djurpark var vi rejält smutsiga. Det blev mycket skönt att få duscha när vi kom tillbaka till båten. När duschutrymmet ser ut som det gör i Färjestadens gästhamn, är det en fröjd att få göra sig ren.
När alla fyra var tvagade, packade vi ihop och satte kurs mot sydligare breddgrader. Vi kom inte längre än till Mörbylånga, lite drygt 9 sjömil söderut längs Ölandskusten. Färden tog ganska exakt en timma.
Där slog vi läger för natten. Det blev först lite kvällsfika med mackor och O'Boy resp te. Gott så där på kvällskvisten.


Kristianopel sett från havet
Nu är det kväller igen och jag sitter tryggt i båten i Kristianopels hamn. Innan dess har vi hunnit besöka Dalskär/Bergkvara igen. Vi stannade till där för att bunkra diesel och luncha.
Vi hade tänkt träffa släktingarna igen, men det gick inte att lösa. Vi är strandsatta i båten och ingen av dem hade tillgång till bil just denna eftermiddag. Synd! Det får bli en annan gång.
Klockan är 22.20 och det är många båtar i denna trevliga hamn. Överallt ser man flanerande människor och ifrån båtarna hörs prat och skratt. Härligt med semesterfirare.
Från campingen, (eller är det dansbanan???) hörs ett mellanting av rock och dansbandsmusik. Ganska trevligt just nu, men jag vet inte vad jag kommer tycka om en stund, när jag vill sova. Men så är det...
Kärleken är borta vid stranden och kollar flickorna. De fick för sig att bada. Hu! Det är inte varmt i vare sig luften eller vattnet.
Jag sitter vid datorn med en rom&cola vid min sida. Mycket varmare.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: